Nieuws

Carolien
Beheerder

Wereldtoppers aan de start bij Jumping Amsterdam 2018

Berichtdoor Carolien » 21 jan 2018, 19:44

Van 25 tot en met 28 januari wordt het internationaal vermaarde paardensport evenement Jumping Amsterdam gehouden. De wereldtop van de paardensport is dan te bewonderen in de Amsterdamse RAI.

Jumping Amsterdam betekent vier dagen lang paardensport in de hoofdstad. Zowel voor de dressuur- als springruiters staan er internationale toprubrieken op het programma. Maar ook basisruiters en de Nederlandse para-dressuur top geven acte de préséance. De zondagochtend is zoals ieder jaar ingeruimd voor d [

Carolien
Beheerder

Edward Gal tweede in Wereldbekerwedstrijd Amsterdam

Berichtdoor Carolien » 28 jan 2018, 19:42

Edward Gal (Oosterbeek) is fantastisch tweede geworden in de wereldbekerwedstrijd voor dressuurruiters bij Jumping Amsterdam. Met zijn jonge hengst GLOCK’s Zonik N.O.P. was het pas de tweede wedstrijd op dit niveau. “Heel tevreden en ook heel bijzonder dat Zonik in zo’n korte tijd alweer zoveel beter is”, lacht Edward Gal, die alleen de Duitse Isabell Werth voor zich moest dulden.

Het publiek bedankte Edward Gal na zijn Kür op Muziek in de FEI Wereldbekerwedstrijd met een staande ovatie. En toe [

Carolien
Beheerder

Marc Houtzager winnaar Grote Prijs Jumping Amsterdam

Berichtdoor Carolien » 28 jan 2018, 19:44

Jumping Amsterdam kreeg een fantastische climax met vijf Nederlanders die de prijzen verdeelden in de barrage van de Grote Prijs. Marc Houtzager reed als laatste in de barrage en schreef de viersterren Grote Prijs op zijn naam met zijn crack Sterrehof’s Calimero. “Super mooi om te winnen. Zeker omdat Stoeterij Sterrehof mede sponsor is van de Grote Prijs”, lacht winnaar Houtzager.

“Ik wist niet of ik op schema lag om te winnen, toen ik aan mijn barrage bezig was”, kijkt Houtzager terug op zijn [